Jasmijn & Tess ON TOUR COLOMBIA - 2015 - Tyrona PNN

29 juni 2015 - Tayrona National Park, Colombia

29 Juni-4 July-2015: PNN TAYRONE-Costeno Beach

Tyrona National Park ingegaan en s'avonds een nachtje overgebleven, weer een 'hangmatje' / tentje natuurlijk en verder weer veel loopwerk en jungle omgeving blijft mooi. Planten, vogels en hier en daar wat katachtigen.

De komende 'drie' dagen gaan we weer 'of the radar' naar een beach side.

Costeno Beach: 4 km kuststrook, bekend als ultieme surf omgeving en vroeger een strook land waar 'canabis' werd geteeld door 'Randy Hippy" in de 50 en 60-tiger jaren. Dus beachstrook ook wel bekend als "Rancho de Randy", maar geen 'canabis' (Santa Marta GOLD) meer te krijgen. Misschien gaan we wel SURFEN, dus tot over drie dagen!!!

OK, dat was echt drie dagen lekker 'chillen' aan de 'beach'. Ontzettend leuke strandhuisjes, lekker eten (niet te duur) en veel zon. (ziie foto's). Verder natuurlijk de afkoeling door middel van de prachtigste cocktails is het nu weer tijd om als tourist op pad te gaan naar het volgende hoogtepunt CARTAGENA.

Cartagena, a UNESCO World Heritage Site, een stad met het oude centrum, latijnse invloeden en de nieuwe stad met kantoren en chaos. Havenstad ontstaan met de opslag van schatten geroofd door de Spanjaarden van de lokale bevolking en naderhand uitgegroeid tot de belangrijkste haven van Colombia aan de Caribbean Sea. De oude stad nodigt uit tot lekker rondstruinen, klinkerpaadjes en veel terrasjes, heel kleurig en relaxed. Gesticht in 1533 door de Spanjaarden en door brand verwoest in 1552 waarna er alleen nog in steen gebouwd mocht worden, dus geen houten huizen meer. Verder de 'normale' Caribbean piraterijen, meest bekende van Sir Francis Drake in 1586 (Engelse Piraat- SIR????) waarna de Spanjaarden een aantal Fords rondom de stad bouwden ter bescherming. Nu de hoofdstad van de provincie en het oude gedeelte gaan we de komende dagen eens goed bekijken.